۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۱، ۱۴:۵۳

گزارش تصویری - تشریحی/

تعطیلی یک خط درمیان جایگاه سی ان جی شهر ترانزیتی/ فریاد مردم بلند شد

تعطیلی یک خط درمیان جایگاه سی ان جی شهر ترانزیتی/ فریاد مردم بلند شد

پلدختر - خبرگزاری مهر: تعطیلی یک خط در میان جایگاه سوخت شهر پلدختر به عنوان شهر ترانزیتی و شاهراه شمال به جنوب کشور فریاد مردم و مسافران را بلند کرده است.

به گزارش خبرنگار مهر، تنها جایگاه "سی ان جی" پلدختر طی دو هفته اخیر در گرمای طاقت فرسا و گرمسیری این شهر فریاد رانندگان خودروهای دو گانه سوز را به آسمان برده و نارضایتی آنها را از بی توجهی مسئولان در پی داشته است.

خبرنگار مهر برای کسب اطلاعات بیشتر و کم و کیف قضایا در محل تنها جایگاه سوخت "سی ان جی" پلدختر که ناله های رانندگان دوگانه سوز را در پی داشته حضور یافت که علاوه برمواجه شدن با صف های طویل خودروهای دوگانه سوز با اعتراض شدید رانندگان خسته روبرو شد.

بعد از ساعتها معطلی می گویند که جایگاه خراب است!

یکی از رانندگان خودرو دوگانه سوز معترض که در صف سوخت قرار دارد و اهل رومشگان شهرستان کوهدشت است به خبرنگار مهر گفت: با توجه به نزدیکی شهر رومشکان که با پلدختر 15 کیلومتر فاصله دارد همواره باید در مقابل تنها جایگاه "سی ان جی" پلدختر در صف طویل معطل شویم و بعد از ساعتها اعلام کنند که دستگاه دچار نقص فنی است و قابل درست شدن نیست.

اله یار امرایی افزود: تو را به خدا مشکلات رانندگان دو گانه سوز را که ممر و منبع در آمدی جز این خودرو ندارند و با آن امرار معاش می کنند را به گوش مسوولان برسانید.

یک راننده دو گانه سوز مسیر پلدختر - کرمانشاه نیز با حالتی بر افروخته و خشمگین که از معطللی طولانی در صف و خرابی جایگاه سوخت گاز به ستوه آمده و کلافه شده است به خبرنگار مهر گفت: مدت دو هفته است که تنها جایگاه سوخت "سی ان جی" پلدختر خراب است.

برای تامین معاش خانواده سخت در مضیقه قرار داریم

جهانبخش تیموری افزود: پنج شنبه و جمعه گذشته این جایگاه به کار افتاد و مجددا خراب شد و ما همچنان از سوخت گیری محروم هستیم و برای تامین معاش خانواده سخت در مضیقه قرار داریم.

یک راننده دو گانه سوز دیگر حرفهای همکار خود را دنبال و با عصبانیت تمام به خبرنگار مهر گفت: چندی پیش شما به عنوان خبرنگار خبرگزاری مهر به جایگاه آمدید و مشکلات ما را جویا شدید و قرار شد آن را به گوش مسئولان برسانید و رفع مشکل شود ولی اوضاع هیچ تغییری نکرد.

عصمت اله تیموری افزود: آیا شما به عنوان خبرنگار هنگامی که مشکل و دردی از جامعه را به گوش مسئولان می رسانید و آژیر درد را به صدا در می آورید نباید مسئولان مرهمی بر زخم و درد بنهند و یا بر عکس با انعکاس درد باید بر روی زخم نمک پاشید.

رانندگان: درمانده شده ایم!

وی گفت: ما رانندگان دو گانه سوز از این وضعیت بغرنج خسته و درمانده شده ایم و نمی دانیم درد و مشکلاتمان را کجا ببریم و با چه کسی در میان بگذاریم تا رفع چاره کند.

یک راننده خودرو دو گانه سوز پلدختری نیز گفت: از پنج شنبه دو هفته پیش تا کنون تنها جایگاه سوخت "سی ان جی" پلدختر خراب است و ما رانندگان اینگونه وسایل نقلیه را با مشکلات عدیده ای مواجه کرده است.

وی افزود: خودرویم دو گانه سوز است و کرایه ای و دیگر توان خرید بنزین با قیمت 700 تومان را ندارم و این امر باعث شده که شبانه روز در صف تنها جایگاه سوخت گاز پلدختر بمانم و منتظر درست شدن آن باشم و از طرفی در نزد زن و بچه های خجالت زده هستم زیرا نمی توانم و روی رفتن به خانه با دست خالی را ندارم.

فعالیت جایگاه سوخت پلدختر استمرار ندارد

به سراغ مسئول تنها جایگاه سوخت "سی ان جی" پلدختر می رویم و پای درد دل او می نشینیم او نیز در این رابطه دل پری دارد.

صالح دالوند به خبرنگار مهر گفت: ما نیز از این وضعیت خسته هستیم زیرا قطعه ای از شبکه سنولیت خراب شده به تهران فرستادیم تا این پروسه طی شده یک هفته طول کشیده و بعد از آن مشخص شد که این قطعه در تهران وجود ندارد.

وی افزود: با مدرکی که از نظر تخصصی در این زمینه دارم با ابتکار خود جایگاه را موقتا راه اندازی می کنم ولی این مورد استمرار ندارد و بعد از چند ساعت نیز به حالت اول در می آید.

وی گفت: قطعه مربوط به ایستگاه شبکه هوا دچار مشکل شده است که تنها راه برون رفت از این مشکل خروج کامل شبکه هوا از تنها جایگاه سوخت است.

دالوند با بیان اینکه مسئول "سی ان جی" استان لرستان برای خرابی جایگاه سوخت گاز به پلدختر آمده و موضوع را بررسی کرد ولی تا کنون اقدامی در راستای رفع این مشکل انجام نشده است.

روزانه 60 هزار دستگاه خودرو از محور پلدختر عبور می کند

مسئول تنها جایگاه سوخت "سی ان جی" پلدختر گفت: این مشکل تنها مربوط به دارندگان و رانندگان خودروهای دو گانه سوز پلدختر نیست بلکه با توجه به قرار گرفتن این شهرستان در مسیر جاده ترانزیتی و افزایش روزانه ماشین های دو گانه سوز توجه ویژه به تنها جایگاه سی ان جی که روزانه 60 هزار خودرو در این شهرستان عبور می کند را می طلبد.

دالوند گفت: جا دارد با توجه به حساسیت موضوع و طولانی شدن مدت زمان خرابی و با عنایت به موقعیت جغرافیایی شهرستان تا دیر نشده مسئولان توجه لازم به موضوع را داشته و در جهت رفع نقص تنها جایگاه سوخت "سی ان جی" پلدختر همت کنند.

و اما مدیر عامل شرکت پخش فرآوردهای نفتی استان لرستان با تایید خراب بودن یک قطعه از این جایگاه سوخت معتقد است که این جایگاه هنوز به طور کامل تعطیل نشده است.

جایگاههای "سی ان جی" تجهیزات خاص و حساسی دارند

محمد رضا موسوی خواه با بیان اینکه تنها جایگاه سوخت "سی ان جی" پلدختر یک هفته تعطیل بوده است، افزود: در حال حاضر این جایگاه مشغول فعالیت است ولی به خاطر نقص فنی در برخی موارد فعالیت آن به صورت کوتاه متوقف می شود.

وی با بیان اینکه این جایگاه با توجه به مشکل قطعه دو سه روز یک بار مشکل پیدا می کند، افزود: جایگاههای "سی ان جی" تجهیزات خاص و حساسی دارند که از نظر هزینه تعویض قطعات هزینه های زیادی را بر جایگاهها وارد می کنند.

این مسئول با اشاره به نقص فنی جایگاه سوخت پلدختر عنوان کرد: امکان پذیر نیست که بگذاریم جایگاه سوخت "سی ان جی" با کوچکترین مشکلی فعالیت داشته باشد چرا که بالغ بر دو هزار پوند فشار گاز در جایگاههای "سی ان جی" وجود دارد که در صورت سهل انگاری ممکن است عواقب وخیمی به دنبال داشته باشد.

موسوی خواه ادامه داد: بنابراین اگر جایگاه سوخت به مشکل برخورد کنند باید تعطیل شده تا به مشکل رسیدگی و رفع نقص شود.

شرکت نفت: تلاش می کنیم در کمترین زمان مشکل را حل کنیم

وی با بیان اینکه جایگاه سوخت پلدختر در مدت چهار سال فعالیت کمترین تعطیلی را داشته است، یادآور شد: هفته گذشته به دلیل نقص در یکی از قطعات جایگاه مجبور به تعطیلی آن شدیم که با صرف هزینه ای بالغ بر 5 میلیون تومان قطعه تعویض شد.

موسوی خواه با بیان اینکه تامین و تعویض قطعه زمان بر بوده است، افزود: در حال حاضر نیز جایگاه فعال است ولی به دلیل نقص در یک قطعه گاهی ارائه خدمات متوقف می شود که تلاش می کنیم در کوتاه ترین زمان این مشکل را نیز رفع کنیم.

وی با تاکید بر اینکه شرکت نفت تلاش می کند که بهترین خدمات را ارائه کند، عنوان کرد: از مردم قدردان هستیم که این مشکلات ما را درک می کنند و ما هم سعی خواهیم کرد در کمترین زمان مشکل این جایگاه را رفع کنیم.

به هر روی هر چند پیگیری خبرنگار مهر حکایت از تعطیلی یک روز در میان جایگاه سوخت "سی ان جی" پلدختر دارد ولی امید می رود با توجه به وعده محمد رضا موسوی خواه مدیر عامل شرکت پخش فرآوردهای نفتی منطقه لرستان مشکل این جایگاه هر چه سریعتر رفع شود.

..........................................

گزارش و عکس: محسن مهرابی

کد خبر 1600848

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha